5.11.2012

Dorsz z piekarnika



Składniki:
- 2 filety z dorsza
- 4 duże marchewki
- pół cebuli
- sól
- pieprz
- wędzona papryka
- majeranek
 
Puree
- 4 duże ziemniaki
- pół kubka mleka
- 3 łyżki masła
- 3 ząbki czosnku
- włoskie zioła (lub tymianek)
 
1. Filety przyprawiamy po obu stronach solą, pieprzem, papryką i majerankiem. Marchewkę kroimy w plasterki, a cebulkę w piórka.





2. Na blaszce kładziemy folię aluminiową. Smarujemy ją masłem i kładziemy warstwy: marchewka, cebula, ryba, marchewka cebula. Wszystko dokładnie owijamy folią i peczemy przez 1h w temperaturze 180 stopni.

 
 
3. Puree - na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy wyciśniety czosnek i zioła. Wszystko chwilę podsmażamy na małym ogniu. Do masła dodajemy mleko. Całość wlewamy do ziemniaków i ugniatamy.
 
 
Smacznego !



8 komentarzy:

  1. Aaaaaaaaaaaaaaa. Pyszne i do tego jak pięknie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawa ta twoja sól i pieprz, gdzie kupiłaś? ;)
    pozdrawiam ciepło,
    Szana!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dorsz to jedna z najzdrowych ryb. Wiec jak najwiecej go trzeba jesc ;) A w takim wydaniu musi byc pycha! Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. *-* . Gdybym mogła od razu bym zrobiła ;D . Zapraszam do siebie na post ;3

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny przepis! Ja często kupuję mielone z dorsza, mieszam z pieczarkami, pietruszką i albo robię pyszne kotleciki albo zapiekankę.

    OdpowiedzUsuń
  6. kuuurde spadlas mi z nieba , bo ostatnio robie miesa tylko w folii w piekarniku , wiec ta ryba dla mnie jak znalazl :)
    dzieki , dzieki , dzieki !!

    OdpowiedzUsuń
  7. wlasnie dzis wrocilam po ten przepis do ciebie i bede robic :)mam nadzieje ze wyjdzie moje dzielo:)

    OdpowiedzUsuń

Thank you very much for visiting my blog and all of the comments :)